5 Aralık 2013

Cesare Prandelli: George Best'e hayrandım..


Şu kesin ki ben Prandelli'yi çok severim. Her iki açıdan. Mesleki ve insani. Etik değerler konusunda hassas oluşundan oynattığı sistemin yıkıcı ve devrimci yanına kadar.. Röportajı çok hızlı bir şekilde önemli kısımlarını çevirdim.

Almanya ya da İspanya.. hangisi?

Ben daha çok Belçika’dan çekiniyorum. Çok genç bir takım ve potansiyeli çok fazla.

Almanya’nın en büyük korkusu İtalya. İki kez yarı finalde İtalyanlara elendi.

Umarım Almanya ile çok çok sonra karşılaşırız, gruplarda değil.

Artık Almanlar ama yarı finalde İtalyanları görmek istemiyor

İyi o zaman finade karşılaşırız!

Francesco Totti! 37 yaşında geri dönüyor?

Biz ona şans getirmiyoruz, bu kesin. İki yıl önce gündemde değildi ve sakat da değildi. Şimdi bu formundan sonra “böyle devam ederse o da bizime olur “ dedim sakatlandı. Eğer 25 gol atarsa o elbette bizimle gelecek

Buffon 35’e geldi. Konfederasyon Kupası’nda da iyi değildi.

Pirlo için geçerli olan neyse Buffon için de aynı şekilde. Büyük maçlarda istenilen performansı ortaya koyuyorlar. Büyük maçların oyuncuları.

Çocukluğunuzda idolünüz kimdi?

Gençliğinizde kurallara karşı olursunuz.  Ben hep George Best’e baktım. Uzun saçları vardı, kimse durduramazdı, kadınlarla arası iyiydi, çok içerdi.  Bunlar hoşuma giderdi.

Dünya üzerinde Mario Balotelli ile sorun yaşamayan tek antrenör olmalısınız.

Doğal çünkü ben onun Milli Takım hocasıyım. Çok sık görüşmüyoruz. Kulüp antrenörü gibi her gün onunla beraber vakit geçirmiyorum. Ama biraz da anlayışlı olun bu çocuk daha 23 yaşında ve henüz kariyer zirvesinin oldukça uzağında. Ben bu yaşlarda çok ciddi sorunlar yaşayıp da ileride çok iyi konuma gelmiş pek çok futbolcu tanıyorum.

Ona ne gibi tavsiyelerde bulundunuz?

O iyi bir insan. İnsani açıdan güzel ve hayata karşı daha fazla gülümsemeli. Medyada yazılıp çizilen ile gerçekler arasındaki fark çok fazla. O medyada daha çok futbolculuğuyla gündeme gelmeli ya da bu şekilde ele alınmalı.
..
Antrenör olarak idolünüz?

İtalyanlar üzerinde konuşmak istemiyorum. Ben kendimi daha çok Johann Cruyff’a göre konumlandırdım.  Barça’nın bugünkü futbolu ondan sonra şekillendi. Keza Louis Van Gaal’in da bu dönüşümde etkisi fazla oldu

Bayern’in eski antrenörü Tanrı’dan sonra hemen kendisinin geldiğini düşünüyor.

İbrahimovic de böyle düşünüyor.

Dünyanın en iyi futbolcusu için kimlere oy verdiniz.

Andrea Pirlo. Çünkü o gerçek bir şampiyon! Ama bence Ronaldo kazanacak. Kazanmayı hak etti de. Seneler boyu istikrarını hep korudu. Elbette Franck Ribery de Bayern ile bütün kupaları kazandı.

İkinci ve üçüncü seçenekleriniz neydi?

Pirlo’dan sonra Ronaldo ve Rİbery

Hiç yorum yok: