27 Ağustos 2012

Taraftarlık


Taraftarlık nedir? Birisi bana bunu açıklasın, neyi yapan en iyi taraftar oluyor. Size iki örnek vereceğim.

Galatasaray tarih yazsın ve Şampiyonlar Ligi finali oynasın. O finalin doksanınca dakikasına da bir sıfır yenik girsin. Uzatmaların son dakikasında bir oyuncu ayağı takılıp yere düşünce hakem penaltı çalsın. Şimdi soru şudur; Siz bu oyuncunun hakeme gidip “hayır penaltı değil” demesinden mi yoksa penaltının kullanılıp finali kazandırmasından mı keyif alırsınız?

Ben böylesine önemli ve tarihi bir maçta dahi olsa hakeme gidip “hayır hocam bu penaltı değil” demesinden keyif alırım ama bununla da yetinmem. Kulubümün ona dürüstlüğünden dolayı ödül vermesiyle beraber kimliğe iliştirilmesinden acaip mutlu olurum.

Lakin gördüğüm odur ki ikinci şıkkı işaretlemesini isteyen kısım çok daha kalabalık. Onların gözünden bakarsak ben oldukça kötü bir taraftarım, bunu kabul ediyorum ama bakış açımı değiştirmeyi de düşünmüyorum.

3 yorum:

Celal Abbas dedi ki...

"Lakin gördüğüm odur ki ikinci şıkkı işaretlemesini isteyen kısım çok daha kalabalık" diyorsun ya oranları ifade eden "Çok Daha fazla" demek sanki gerçek oranları hiç yansıtmıyor. bence hiç yakınından bile geçmiyor.

Nihat ONUR dedi ki...

Taraftarlıgın boyutu Adalet algısına göre değişebilir,2 yıldır "Hadi futbol konuşalım" diyen yazar/çizer takımın BJK-GS maçında sadece Burak'ın penaltısına takılması ironidir....

Furkan dedi ki...

Taraftar, tarafını tuttuğu her ne ise temelde onun iyi, daha iyi olmasını arzular; gerekirse fedakarlık da yapmaktan çekinmez. Tabii tuttuğu şeyin ona bir geri dönüşü vardır yahut bir şekilde ona menfaati. Örneğin fenerbahçenin kazanması benim onun peşinden koşarak harcadığım enerjinin bana geri dönüşüdür. Kaybettiğinde başka duygularımın beslenmesi falan filan. Taraftarlığın şiddetine göre yapılan fedakarlıklar da derecelenir.

Taraftarın şahitliği kabul edilemez çünkü o aşık olmuştur. Siyasi parti taraftarlarının harcadıkları onca enerjiye rağmen düşündükleri refaha ulaşmada sağlıklı beş kuruş katkıları olmaması gibi mesela.

Lakin taraftarın da iki versiyonu vardır. Akıllı ve akılsız olanı. Taraftar tuttuğu şeyin iyi olmasını ve her zaman iyi olmasını ister. Akıllı olan taraftar bazı durumlarda anlık iyiliği gelecekteki daha büyük iyiliğe feda edebilir. Aptal olanının ise gözü dönmüştür ve sadece o anı düşünür. Benim tanımım benim örneğim 1, sahaya meşale atılması meşale olayına dikkati daha cok cekeceği için uzun vadede stada meşale sokmanı zorlaştırır bu yüzden sahaya meşale atılmamalıdır. örnek 2, akıllı taraftar yönetimin mantıksız harcamalarla transfer edeceği oyuncular için yönetime yağ yakmaz. örnek 3, akıllı taraftar başkanının adı şike ile karışınca hiçbir bilgisi olmamasına rağmen o başkan için yürüyüşler yapmaz. çünkü o başkana cesaret vererek takıma uzun vadede cok büyük hasar verebilir.