10 Temmuz 2012

Artan kafa golleri



2004 Avrupa Şampiyonası'nda 17 kafa golü atıldı. 2008'de 15.. Ve ben Bundesliga analizinde günden güne kafa gollerinin azaldığını, artık kenarların içeriye giriş yaptığını, ortaların da keza azaldığından da bahsetmiştim.

Euro 2012'de 22 kafa golü atıldı.

Soru elbette şu; Neden?

Öncesinde kafa gollerinin azalmasına 4-2-3-1'in en çok kullanılan dizilim ve onun içerdiği felsefe nedeniyle olduğunu belirtmiştim, peki şimdi 4-4-2'midir bunun nedeni? Mandzukic üç tane attı, Balotelli filan hep çift forvet..

Ama diğer bir yaklaşım da çizgi hakemleri...

Dibinizde hakem olduğunda savunma konusunda biraz daha nezaket gösteriyorsunuz ve bu da sayıyı arttırıyor gibi bir yaklaşım da var.

Beklenmedik bir gelişme oldu bu. Seviyorum ben kafa gollerini ve umarım arttıkça artar..

Hiç yorum yok: