30 Nisan 2012

"O" da Premiere Lige doğru gidiyor


Giden kimdir ? İşte bu çocuk: Shinji Kagawa.. Bir kaç post aşağıda gidebileceğini de söylemiştim zira Manchester istiyor diye tahmin ediyorum. Üstelik gitmesi de doğrudur zira dar alanda seri ve hızlı düşünebilen bir oyuncunun Premiere Lig'de başarılı olacağını düşünüyorum. Dortmund'un Şampiyonlar Ligi başarısı için zamana ihtiyacı var ve başka açıdan Watzke'nin öne sürdüğü kadar komik rakamlar olmasa da (Höness bunlara masal diye takılıp ti'ye almıştı) İngiliz Kulübü kadar maaş vereceğini de tahmin etmiyorum. Hem maddi hem de kariyeri açıdan gitmesi doğru mudur bilinmez ama "mantıklı"
Sportbild'de Klopp röportajında bu ihtimali de ona sordular. Adam gibi adam olan Klopp çok güzel cevap verdi: "Kendisi için doğru zamanda doğru takım olduğunu düşünüyorsa gitmesi kadar doğal bir şey olamaz. Bize kalan son iki yıl içerisinde bize yaşattıkları o muazzam anlar için teşekkür etmektir, katkısı çok fazla oldu".

Bunları okudum ve kurduğu cümlelere bakarak samimi olduğunu da söyleyebilirim. Sonuç itibari ile 375 bin avro yetiştirme bedeli verip aldığın oyuncudan 20 milyonluk katkı aldın, şimdi gidiyor diye ona kızmak biraz nankörlük olur gibi gelir bana.


Zorc: "Onun gitmek istemesinin parayla ilgisi yok. Kendisine bir kariyer planı çizmiş ve Premiere Lig de bu kariyerinin önemli bir parçası. Bu kararını biz doğru bulmasak da buna saygı duymalıyız."

Klopp eğer giderse biz bu küçük capunun burada harikalar yarattığını sürekli hatırlayacağız demişti ki unutulacak gibi değil. Sarışın hatun hastası, yetenekli capunu da Marin sonrası ingiltere ligine kaptırdık diyebiliriz. Marin'den daha fazla başarılı olacağını düşünüyorum..

Bana göre son iki yılda Dortmund'un yaptığı en güzel keşif budur. Japonya ikinci liginden onu buraya alıp performansına bakarak 5 milyon verdiği Lewandowski'ye tercih edip oynatmak.. Hem Klopp hem de Zorc muzzam bir iş çıkardı. Dortmund neden şampiyon oluyor iki yıldır sorusunun aslında tek başına cevabı onun transferi ve forma giydirilmesidir.

Bir yıllık daha sözleşmesi var ama hali hazırda bedavaya gidecek olan futbolcuyu sezon sonunda satmamak çok da akıl işi değil. Dolayısla az biraz para kazandırarak Kagawa Dortmund'dan ayrılacaktır bu sezon sonu. Öyle ki bu minik capunun etinden ve sütünden Dortmund çok ciddi kazanım elde ettiği gerçeği söz konusu. Umarım oralarda başarılı olamaz da yuvana geri dönersin demiyorum zira hak ediyor bu çocuk başarılı olmayı.. 

Son sözüm sana Premiere Lig: Kuruttun gittin ligi.. bi dur la.. bi  dur artık.!

2 yorum:

varol döken dedi ki...

capun ne borges capun ne? genç samuraylar rahatsız, açıklama yap:)

Borges dedi ki...

capunluktan aldığım tadı hiçbir şeyden:)