13 Mart 2012

Sivas Katliamı!



Beş kişi daha yargılanmayı bekliyor ? Simgesel bazda önemi olsa da özünde benim için çok bir şey ifade etmiyor. O kalabalık güruh? O zihniyet.. Mesele aralarından üç beş kişinin yargılanmamış olması değil buna destek çıkan zihniyetin bugün hala koruma güdüsüyle buraya yaklaşıp inatla 35 masum insanın yakılmasından duyulan acıyı büyütüyor ve bazen dayanılacak gibi değil. O 5 kişi değil arkasında yatan, o otelin çevresinde tekbir getiren kalabalık.. Bir değil beş değil on değil bin değil binlercesi.. İnsan yakmaktan keyif alıp namaz kılan.. Böylesine vahşeti "doğru" bulan garip bir Tanrı algısı olan tuhaf ama daha da ötesi cani bir kalabalık, tehlikeli..

Üç beş kişinin kişisel eylemi ya da bir terör örgütü değil sanki aramızda yaşayan herhangi birisi gibi, bir halk yaktı 35 insanı. Diri diri insanlar yanarken kenarda keyifle bunu izledi ve bahsedilen binlerce insan.. Kitle.

Bugün oturduğum evimin önüne çarpı koyulsa Adıyaman'da olduğu gibi tırsmaz mıyım? Elbette. E peki bugün bu tehlike yok diyebilir misiniz? Bir kıvılcıma bakar. Sonrası katliam, sonrası "provake edildik" geyiği.

O beş kişiyi geçtim, o halk, o zihniyet o gerici kafa, ırkçı, ayrımcı ve ötekine nefes aldırmayan faşizan tutum yaşıyor. Dahası korunuyor, beslenip büyütülüyor. O sanıkların avukatlığını dönemin Refah Partisi Adalet bakanı Şevket Kazan yapmıştı, böylesine açık böylesine çekincesiz.. Devletin bakanının sanıkları hapishanede ziyaret ettiği bir ortamda kime ne cezasını kesiyorsun ki? İşte bu yüzden şahısların değil zihniyetin katliamıdır.

15 yorum:

Celal Abbas dedi ki...

Bir dava zamanaşımına uğruyorsa herşey uluorta açıkseçik ve nettir. Üzeri örtülmek isteniyordur bunun başka başka bir açıklaması yoktur. En Kötüsüde bu açık aleni yapılmak isteneni hiçbir mekanizma ile engelleyemiyorsun. çözüm üretemiyorsun. istedikleri sonuucun çıkmasına engel olamıyorsun.

37 insanın yakılmasını seyretmek ,bu esnada tekbir getirmek Aklım almıyor. Böyle birşeye ortak olmak. İnsanların yanmasına katledilmesini seyretmişsin. Bunun hesabını nasıl ödeyecekler öbür dünyada. Nasıl savunacaklar kendilerini. Tahrik edildikmi diyecekler.

erkam dedi ki...

bu ülkede "adalet, özgürlük, eşitlik!" diye bağıranlara yaklaştıkça; aslında "benim adaletim, benim hürriyetim, benim eşitliğim!" dediklerini tecrübe ettim pek çok kez. misal bu bloga girmeden sivas katliamı hakkında bir şeyler yazılmış olduğundan adım gibi emindim. ve başbağlar katliamı hakkında hiç bir şey söylenmediğinden de.. başbağlar örneğini olayı dengelemek adına söylemiyorum. sadece az çok insaflı/vicdan sahibi bildiğimiz insanların bile dillerinden düşürmedikleri "öteki"ne nasıl da sırt çevirdiğine işaret etmek adına...ideoloji-ırk-mezhep-inanç ayırt etmeksizin bu böyle ne yazık ki.(katliam hakkında bir şeyler söylemeyi dahi zul kabul ediyorum. ama hala üzerinde konuşabileceğimiz şeyler olduğunu düşünüyorum.)
http://alpergencer.blogspot.com/2011/07/madimakta-bir-fanus.html?spref=fb

Borges dedi ki...

Erkam: arada çok ama çok "Kalın" bir fark var.

Başbağlar katliamını biz yeterince farklı mecralarda da tartıştık. O bir terör örgütünün eylemidir.

burada "halk".. "insanlar" diğerini yakıyor, canlı canlı.

Diğeri Terör örgütünün bir eylemidir.(açıklanan budur) yüzlerce kez yaptığını yapmış ve bu uğurda yıllardır mücadele de veriliyor ama bugün adıyaman'da Aleviler'in kapısına kırmızı işaret konulmaya devam ediyor misal.

Halk eylemidir. Binlerce insan iştirak etmiştir, dört beş insan ya da terör örgütü eylemi değil. Bir insanın kalabalığa karışıp bomba bırakması da değil. Maraş'ta da değildi.

Aradaki o kalın farkı ayrımlayabildiğinizi düşünüyorum.

Şair, yazar, ozan 33 tane insan kendisini çevreleyen binlerce "sıradan" insanlar tarafından katledildi, yanışları seyredildi. Devletin kurumları da aynı şekilde..

erkam dedi ki...

başbağlar katliamının terörist eylem olduğunu düşünüyorsan diyecek bir şey yok..33 aydına karşı 33 müslüman...
hem zaten başbağlar bir örnek sadece.misal pınar selek kadar salih mirzabeyoğlu gündeminde mi solcu arkadaşların. ya da sol görüşlü olduğu için ceza evinde olan biri için çırpındığı kadar başka görüşte bir düşünce suçlusu için çırpındılar mı? veya islamcılar salih mirzabeyoğlu için yaptıklarını (ki bu da hiç yeterli değil asla) pınar selek için yaptılar mı? gerçekten dert edindiğimiz şey adalet mi? işte adalet değilse ölçümüz, birileri sivas katliamı için birkaç provakatif der diğeri başbağlar için terörist işi der ve o gün de başını yastığına huzurla koymak için tatmin eder kendini. sivas katliamında ölenleri 33 aydınla sınırlı tutmak da nasıl bir zihin hastalığıdır onu da anlamam. diğerleri çaycı ne de olsa...

erkam dedi ki...

bugün kemalist(ya da işin ideolojisi bir yana sadece mustafa kemali seven sayan)/chp li adamlar sivas katliamına zaman aşımını protesto ediyorlar büyük bir iştahla. ama gel gör ki dersim katliamı gündemde iken kendilerinden çıt yok. işte bu kirlilik beni insanlardan nefret ettiren. bunları ayırt edebilelim istiyorum. bu adamın derdi ne gerçekte bilelim. düşmanın aleyhine argümanları sonuna kadar sömürmek mi yoksa zulme isyan mı? bunu önemsiyorum.

Borges dedi ki...

Erkam: Bak hala farkı algılayabildiğini düşünmüyorum. Terör örgütü ya da "birileri". Terör estiriyor, başkadır. Diğeri binlerce insanın ortaklaşa gerçekleştirdiği bir eylem. Birileri yaktı diğerleri dışarıda izledi. Herkesin gözleri önğünde. Bu farkı ayrımlamalısın.

Düşman filan yok.

Almanya'da "aleviyim ben" dediğimde yüzünü buruşturanlar, başörtülü bir şekilde girdiği mekanda yüzlerin buruşturulmasından rahatsız oluyorlar. Ve benim çevremde başörtü olmasa dahi gerek Ankara'da gerekse de başka yerde Başörtü özgürlüğünü sonuna kadar savunduk, eylem yaptık. Bir kez de dinci'ler "Zorunlu sunni dersi" ayıptır desin. Sivas'ta yakılanlara "provake edilmiş" değil "katliam" dır desin.

Neyin provakesi bu? İnsan yakıyorsun sen, ne provakesi? Halk oradaki.. binlercesi.. Örgüt değil, gece gelip pusu kurmak değil canlı canlı üstelik canlı yayında yandılar.. izleyip tekbir getirdi insanlar. Maraş'ta hamile kadının cenini duvarlara yapıştırdılar "ufak bir gaz" ile..

ve sizler bu anormal caniliği değil de o iki sloganı provakasyonu gündeme getirip bunları olağanlaştırıyorsunuz..

Ben Başbağlar'ın bir daha yaşanmaması için bir şey yapamam ama bu halkı bu şekilde yargılamadan devam etmek bu suçun devamıdır.

Borges dedi ki...

Ki ben.. Kemalist değilim bu çok başka.

erkam dedi ki...

ben farkın farkındayım ama neden ısrarla karşılaştırmalı ilerliyoruz anlamıyorum. benim merkeze aldığım mesele herkesin kendi için adalet isteyişi. sizin özelinizde de ele almıyorum zaten olayı. sen ben o..herkes kendi adaletinin peşinde diyorum. amaç katliam yarıştırmak değil. mesela ahmet kayayı görmek çok olağanken yakup köse den bir kez dahi bahsedilmez burada. blogun işlevinin farkındayım elbette ama bu tüm ülkeye sirayet etmiş durumda.pınar selek-mirzabeyoğlu örneğini de bu yüzden verdim. "bu ülkede sağcı-solcu,ilerici-gerici yoktur, namuslu ve namussuz vardır"

bu yazının meseleyi daha iyi idrak etmede yardımcı olacağını düşünüyorum.
http://alpergencer.blogspot.com/2011/07/madimakta-bir-fanus.html?spref=fb

Del Piero dedi ki...

herkesin işine yarar şekilde adaleti ele aldığına ben de inanıyorum. lafim tabiki daha çok iki yüzlü politikacılara.
ama bir gerçek var, bizim halk çok cahil çook. müslümanım der islam hakkında kulaktan dolma bikaç bilgiden başka bişey bilmez. ve işin garip tarafı da bu bilgileri de körü körüne savunur, işin aslı nedir diye araştırmaz çoğu zaman. din adına neler neler yapan kaçıklar var. provokasyon deyip işin içinden sıyrılamayız, provokasyon işin vahametinden kaçış yolu ne yazık ki.
bugün hala anadolunun bazı yerlerinde "vurun zındıkı" dedikleri anda üzerinize çullanan onlarca insan olur ve hiç kimse de demez bu adam ne zındıklığı yaptı diye.
80 milyonluk nüfusta farklı türlü inanç, ırk, kimlikten insanlar muhakkak olur. herkes ipi kendi tarafına çekiyor, herkes başkasını kendisine benzetmeye çalışıyor, farklı düşüncedekileri ötekileştiriyor. vaziyet bu olunca da provokasyonlar(!) hiç bitmiyor ne yazık ki.
ne kadar zormuş bir insanı olduğu gibi kabul etmek. farklı gördüğümüze burun kırıştırmamak ne kadar zormuş! adalet bu dünyada ne yazık ki yok.

Ferhat dedi ki...

Merak ediyorum acaba bu olaya karışanlardan yaptıklarından pişmanlık duyan var mıdır? Yoksa yakayı kurtardıkları için sevinmişler midir? Bugün olsa bugün yine bunu yaparlar mıydı? Gerçi artık önemli değil.Bence toplum bu olayı nasıl algılıyor bu araştırılmalı.Anonim anket yapılmalı ülke çapında.Bu yaşananları olumlu mu olumsuz mu gördüğünü anlamalı toplumun.Eğer o gün yaşananları bu toplum çoğunlukla doğru buluyorsa kişisel kanaatim; bu toplum bitmiştir.

Celal Abbas dedi ki...

Bırakın insanı herhangibir canlıyı yakmak ne büyük bir günahtır. Bırakın yakmayı bilerek bir karıncayı ezmek bir kelebeğe eziyet etmek ne büüyk günahdır. bahane olarakda geçtim tahriki artık ee sizde başbağları yaptınız demek başbağları sahiplenmiyorsunuz demek ayrı bir utançdır ne söylediğinin farkında olmamaktır.

Başbağları Sanki aleviler yapmış gibi göstermekde ayrı bir dezenformasyondur. yada şu söylem başbağlara sahip çıkmıyorsunuz. Bu madımakta yaşanılanları hafifletnek isteyen yüzsüzlerin söyleminden başka bişi değildir. Bahane bulmaktır. kendi vicdanını başka bir karşıt olayla bahane bulumaya çalışmaktır.

iki tane dezenformasyon var.birincisi Madımakı ateşe verip Allahu ekber sesleri ile yakılışlarını seyreden halkı galeyana getiren dezenformasyon. ikinciside madımaka karşılık başbağları yaptınız diyen zihniyet. ikiside aynı dezenformasyonun ürünüdür. ne acıdırki 2.kez aynı oyuna düşülmektedir. Bu tartışma ortamında ekşlen nifak tohumlarının farkında olmayanlar var.

ORADA 37 KİŞİ YAKILMIŞTIR. insanlar seyretmişerdir. yangını söndürmek için su taşıyacağına ATEŞ TAŞIMIŞLARDIR ATEŞŞŞŞŞ. Bırakın insanı herhangibir canlıyı yakmak ne büyük bir günahtır. Bırakın yakmayı bilerek bir karıncayı ezmek bir kelebeğe eziyet etmek ne büüyk günahdır.

Hala bunun farkında olmayanlar eee ne konuşuyorsunuz susun oturun işte. madımaksa madımak sizde başbağları yaptınız söylemi yada başbağlara sahip çıkmıyorsunuz söylemi çok utanç vericidir.

Psikolojide bahane bulmak vardır. Başbağlar işte böyle birşeydir. Belli zihindeki insanların eee sizde başbağları yaptınız diyerek işin içinden sıyrılma çabasıdır. Bir dezenformasyondur. Sesinizi kesin demektir.

Ice-Man dedi ki...

erkam

Kesinlikle katılıyorum. Tüm bu olan bitenin altında yatan da tam olarak budur.

zarkufil dedi ki...

@erkam
bir sehir oteldeki misafirlerini linc etti, yakti. Bunu hic bir adalet anlayisi(benim, senin, onun) kabul etmez. Burada kendimiz, ideolojimiz yok. 17 yildir insanlarin anlayamadigi olay bu. Digerlerinin de bir tarafini yirtarak anlatmaya calistigi. Orada canli canli insan yakildi. Yemisim ideolojiyi, adalet anlayisini. O günlerdeki emniyet müdüründen valisine, ildeki jandarma komutanindan basbakanina herkesin yargilanmasi gerekirken tartisilan seye bak. Aptalsiniz siz diyorlar suratimiza ve biz hala kim daha aptal diye birbirimizle tartisiyoruz. Kemalist, dinci, solcu , sagci bilmemneci diye etiketleme cabalari...
Sivas'i insanlar televizyondan izledi. Herkes gördü. Belki de 50 milyon sahidi var bu olayin. Komplo teorisi, delil eksikligi, ideolojik yaklasim filan yok burada. Herkesin izledigi bir yangin var. Olay cok basit. Binlerce kisi 37 kisiyi diri diri yakti. Bunun kararini almak icin hukukcu filan olmana gerek yok. Bu davadan sonra Türkiye; yargisi, tarihi, tüm kurumlariyla, herseyiyle bitti. Bu kadar basit.

Unknown dedi ki...

benim adim mucahit. ailem asiri dindar tabi ama benim din ile alakam yok. butun arkadaslarim solcu, ateist nihilist bilumum pagan :)babam bu ismi bana erbakan ve sevket yilmazi cagristirsin diye koymus. uzerimde bir bela. nereye gitsem ismimden doalyi onyargiyla karsilaniyorum.. neyseki yurtdisina attik kapagi o gun bugundur kullanmak zorunda degilim. neyse sozun ozu. o tarz bir kitleden gelen bir birey olarak sizlerden benim dogmatik atalarim adina ozur diliyorum ve Turkiyenin bu gidisatini Amerikadan utanarak izliyorum. neyse ki Galatasaray iyi gidiyo :)

varol döken dedi ki...

@zarkufil
+1