27 Şubat 2012

Hepimiz Piçiz!



Öncelikle;bu pankartın üzerine yazı yazan Şair Onur Çaymaz'ın mükemmel yazısı şuradadır.

Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin'in de katılım gösterdiği bir eylem. İçerisindeki Pankart bu olur iken atılan sloganlar da şu şekildedir.

"Bozkurt Ogün" "Bozkurt Çatlı" “Bozkurtlar burada Ermeniler nerede

Sonrasında ise Bakan Şahin şu açıklamayı yapıyor:

"Türk milletinin utanılacak bir tarihi, geçmişi yoktur, Türk miletinin yüreği birdir ama gerektiğinde yumruğu da birdir"
........

Utanma eylemi insanın ahlak anlayışına göre çeşitlilik gösterir. Misal ben kendi ülkemin İçişleri Bakan'ının "Hepiniz Ermenisiniz Hepiniz Piç'siniz" pankartının altında yürüyüş yapmasından utanabilir iken bir başkası bundan gurur duyar. Misal yine ben Türk'ün toprakları altında Türk'ün belirlediği kurallar ve hoş görü ile yaşam süren insanların yaşam içerisinde gördüğü vahşi eylemler karşısında Türk'ün(çoğunluğun) onu sahiplenmesinden "gurur" duyar iken bir başkası bir anlık bir slogan içerisinde Ermeni olmaktan ya da bunu isteyen vatandaşlardan dahi utanabiliyor.

Ne'yden utandığın insanlığınla ilgili bir durumdur.

Maraş,Çorum,Sivas'dan utanmaktan ziyade gurur duyan insanlar var bu ülkede.

Dünyanın herhangi bir yerinde o ülkenin bakanının faşizm rüzgarlarının estirildiği bir eylemde görülmesi çok ciddi çalkantılara neden olabilecek iken bizde bu şekilde geçiştiriliyor. Olağan bir durum bu, Sivas gibi 6-7 Eylül gibi.. Maraş gibi..

Misal ben..




Ülkemizde yaşayan bir Ermeni'nin Türklerin soykırım yaptığını kabul etmemesinin üzerine onur yapıştıran, güzellik ekleyen, buradan Türklere "onur" çıkaran bir Ermeni vatandaşın bunları dile getirmesinden gurur duyuyorum. Böyle insanlık anlayışı olan bir vatandaş yetiştirilmiş olması tek başına benin ülkem adına gurur kaynağıdır. Hrant Dink, Ermeni vatandalşarına sesleniyor:

"Ermenilere de diyorum ki Türklerin hayır bu bir soykırım değildir" sözlerinin üzerinde onur görmeye çalışın, bir onurlu duruş bulmaya çalışın. Nedir o onurlu duruş: Bir Türk olarak ben.. Ben soykırıma karşıyım ırkçılığa karşıyım Sorkıyım allahın beşası bir şey nasıl ya.. benim atalarım böyle bir şey yapamaz çünkü ben yapmam.. Dolayısla burada bir onurlu duruş vardır"

Ve yine ben böyle güzel bir insanın yazdığını algılamaktan aciz mikropların gazete köşelerine farklı şekilde yansıtıp sonucunda hain bir pusuya kurban gidip öldürülmesi karşısında üzülüyorum ama daha da beteri onu öldüren insandan gurur duyanlar arasında benim ülkemin İçişleri Bakan'ın da bulunmasından dolayı da UTANIYORUM!

8 yorum:

Celal Abbas dedi ki...

Beni en çok üzen şeylerden biride 20 yıldır bu ülke Hocalı katliamına sesini çıkarmazken bu çapta şimdi ne olduda bir anda sesimizi yükseltir olduk. 20 yıldır nerdeydiniz ey halkım. ilk kez tvlerde şurda burda Hocalı katliamına ilişkin bişiler var. Tepki vermek için illa fransa ile sorunmu yaşamamız lazımdı.

Ben Bu Türkiyenin Derin Devletini anlayamıyorum. Tamam eskiden saftık dedikodulardan yönlendiriliyorduk istenilen tarafa. PKKnın Mit eliyle kurdurulduğu söyleniyor mesela. Nasıl bir Akıl bunun sonunu göremez. Kontrol altında tuttuklarını düşünerek ,Küçük bir bakkal hesabımı yapmışlar.

Hrant Dink mesela. Türkiyenin Ermeni soykırımı iddalarına türkiye açısından bakabilen bir insandı. Böyle bir insanı nasıl bu kadar kolay bir bakkal hesabına kurban ederiz.

Cumhuriyet kazanımlarına en fazla sahip çıkan Aleviler üzerine devamlı senaryolar çizilmiştir derin devlet eliyle.

Bunları algılayamıyorum anlamlandıramıyorum. ya nasıl bir hesap kitap yapıyorsunuzda hep ayağınıza sıkıyorsunuz.

Yoksa yoksa küçük hesaplarınıza bunlar çokmu uyuyorduda böyle davranışlar sergilediniz. Küçük hesapların küçük çıkarların derin devleti.

Del Piero dedi ki...

her noktasına katılıyorum.
bu çağda bu kafada insanların olmasına şaşırıyorum, ırkçılık cahilliğin daniskasıdır.
ırk ne ki, hepimiz insanız ama türk, ama ingiliz ama ermeni. ne farkeder herkesin kaderi ortak, doğar bu safsatalar ve gerçekler içinde yaşar, sonra da ölüp gideriz.
politikacıları oldum olası sevmedim, dünyaya nefreti körükleyen benim gözümde hep onlardır. ne de olsa balık baştan kokar.
insan olmak yeterli, ben insanım demek yeterli. ten rengimizi, ırkımızı vs. biz çalışarak kazanmıyoruz, çalışarak elde edilen bir şey üstünden övün ve mutlu ol.

flyingdupe dedi ki...

merak etme,tek utanan sen değilsin.
"Ben soykırıma karşıyım ırkçılığa karşıyım. Sorkıyım allahın beşbelası bir şey nasıl ya.. benim atalarım böyle bir şey yapamaz çünkü ben yapmam.. Dolayısla burada bir onurlu duruş vardır" daha söylenebilecek bir şey varmıdır ki?

Borges dedi ki...

Celal Abbas: Hocalı katliamı meselesinde buradaki yürüyüşe katılanların tek derdi "Türk" haklıdır, gururludur v.s meselesi. İçeriği nedir bilmezler ya da önemli değil. Sonucu birileri söylemiş ve o sonuç üzerinden içeride varolan kibirin dışa yansımasıdır sadece. Ne 1915'i ne de 1992'de yaşanılanların insanlık boyutu önemli değildir.

Bir yerde birileri Türk'e bi şey yapmış diğeri de kötü bi şey yapmaya çalışmış tarzı bir algı sonucudur.

Dün de önemli değil bugün de aslında. En azındna buradakiler için. Hrant Dink'in öldürülmesine böyle tepki veren bir insanın bir başka yerde değil "1" insanın onlarcasının katledilmesine gerçekten üzüleceğini ben düşünemiyorum.

oğuzhan dedi ki...

keşke aynı hassasiyeti hocalı katliamı için gösterseniz.o zaman samimiyetinize inanabilirdik,inanmayı çok istememize rağmen...

selaminko dedi ki...

ermeni iddaaları şu bu açıkçası umrumda değil. benim kızdığım konu arkadaş bu dünyada neyi paylaşamıyoruz ben onu anlamıyorum. Türk filmlerinden bildiğimiz Madamlar, Mösyö Artinler, Kurnaz ama iyi yürekli para babası gayri müslimleri falan izlerken onları bizden değilmiş gibi gören var mı? veya Lefter'den hangisi daha çok Türk bu ülkede yaşayanların? Bu vatanı hangisi daha çok seviyor? birileri bir oyun oynuyor sil baştan ve benim halkımda bu oyunla başbaşa.

delgado dedi ki...

bugün de bozkurt kafalılar gelip okulumuza saldırdılar... kimi insanlar bu eksende bir toplumsal çatışmayı az çok öngörüyordu, ancak böyle hızlı bir şekilde gerçekleşmesi korkunç... iki sene sonra türkiye'de hafif şiddette bir iç savaş başlamamış olsun, başka hiçbir şey istemiyorum. çünkü başbakanı, bir etnik grubu göz göre göre hedef haline getiren(adıyaman'da sonuçlarını vermiş) bir insan ve içişleri bakanı da idris naim şahin olan bir ülkede imkansız değil bu. çok korkuyorum...

Adam dedi ki...

Maalesef her milletin faşisti var. Faşistin türk, kürt, ermeni, vb.. olması farketmiyor. Bu zihniyeti yok ettiğimiz zaman adam oluruz.