6 Ocak 2012

Fabreagas Röportajı!



..Felsefe hiç değişmiyor, pas yap, topa sahip ol, hücum futbolu oyna.. Yine de Guardiola'nın gelişiyle biraz değişiklik sezdiğimi söyleyebilirim. Onun sayesinde artık daha mücadeleci ve kazanmaya yönelik bir zihniyete sahibiz. Ayrıca taktiksel detaylara da fazla önem veriyor.

-Sence o bir dahi mi?

Onun gibi bir şey! Çalışma tarzı,maça hazırlanması, rakibi analiz etmesi.. Diğer teknik direktörlerden çok farklı şeyler yapıyor.

Tabii biz onun çalışmalarını değil, sahadaki muhteşem futbolu görüyoruz..

Biz de çalışmalarını göremiyoruz! Çalışma odasında onlarca video, defter ve kitap var.Rakibi analiz etmek için inanılmaz bir çalışma yapıyor.En önemli özelliği ayrıntılara çok fazla önem vermesi ve bunları bizimle paylaşması.Bu sayede sahada yaptığımız her şeyin bilincinde olmamızı istiyor.Oyunun içerisinde bir değişiklik yapacak olursak bu geçişe kolayca uyum sağlamak için bizim de bu detaylara önem vermemiz gerek. Sahada neyi yaptığımız kadar onu neden yaptığımızı bilmemiz de fazlasıyla önemli.Biz sadece antrenman yapıp maça çıkmıyoruz, daha fazlası var..

Peki senin tam olarak rolün ne?

Ben de bilmiyorum! Orta saha oynadım, kanatta oynadım, sahte dokuz numara olarak oynadım.. Açıkcası oynamadığım yer kalmadı.Barcelona'da forvet olarak oynayacağımı hiç düşünmezdim.Romario, Patrick Kluivert ve bir çok yıldız oyuncu bu mevkide oynadı.Tabii ben tam olarak bir santrafor gibi oynamıyorum; sürekli gezerek, daha serbest olarak görev yapıyorum.Zaten sahada herkes bu şekilde davrandığından büyük bir uyum içerisinde oynayabiliyoruz.Tabii Lionel Messi'yi saymıyorum. O Hem bizden hem de rakip oyunculardan farklı bir seviyede oynuyor...

.....

İspanya'da oynan futbolla ingiliz futbolu arasında ne kadar fark var?

Dağlar kadar!İnanın bu kadarını ben de beklemiyordum. Bu söyleyeceklerimin yanlış anlaşılmasını istemem. "La Liga Premiere Lig'den daha iyi" demiyorum ancak arada inanılmaz mantalite farkı var.Önceleri en iyi futbolun İngilterede oynanıldığını düşünürdüm çünkü maçlarda daha fazla gol olur, daha fazla hücum edilir ve karşılaşmalar daha heyecanlı geçerdi.Ancak İspanya'ya dönünce neden böyle olduğunu daha iyi anladım.İngiltere futbolu bence kontrolden çıkmış.Her takım bilinçsizce hücum ediyor ve topu ileriye yolluyor.Oyuncular taraftarın tezahuratlarına kendini kaptırıp topu bir an önce rakip kaleye göndermeye çalışıyor. İnsanlar devamlı "Premiere Lig'de kontatağa dayalı futbol oynanıyor" diyor. Neden böyle olduğunu düşündünüz mü? Topu kapan oyuncu bir bakıyor rakibin sol beki yerinde değil, sağ beki ileride kalmış, orta saha oyuncuları da bölgelerini bırakıp hücuma gitmiş. Böyle olunca hızlı bir şekilde hücuma gitmeye çalışıyorlar.Rakip bu kadar boş alan bıraktığında kontratak yapmanız elbette kaçınılmaz oluyor.

İspanya'da böyle olmuyor mu?

İspanya'da oyunculara "bir bek hücuma çıkıyorsa diğeri savunmada kalmalı" deniyor.Böylece savunma dengesi kaybolmamış oluyor.Ayrıca Barcelona ve Real Madrid'e karşı oynayan takımlar savunma güvenliğini fazlasıyla önplana çıkarıyor.Burada savunma pozisyonları çok daha çalışılmış ve organize.İngiltere'de ise doğaçlamaya yönelik.

İngiltere'de daha çok fizik ağırlıklı bir oyun oynanıyor.Daha hızlı, daha sert ve oyuncuların düşünmek için çok fazla zamanları olmuyor..

Öyle görünüyor ancak bu daha ziyade zihinsel bir sorun. İngiliz futbolu duyguların ön planda olduğu ve oyuncuların akıllarından çok kalpleriyle mücadele ettiği bir tarza sahip. Sahada oynanan oyunun hızlı olduğunu söylemek doğru olmaz.Bence oyuncuların aceleci davrandığını ve telaşa kapıldığını söylemeliyiz.Hızlı oynamak ve acele etmek arasında büyük fark var.Hatta futbolcuların bunu bilerek yaptığını da sanmıyorum; atmosfer gereği böyle davranıyorlar.İngiltere ile İspanya arasındaki en büyük farkın taktiksel bilinç olduğunu söyleyebilirim.
...

Simon Talbot'un gerçekleştirdiği bu güzel röportajın tamamını bu ayki FourFourTwo dergisinde bulabilirsiniz.

Hiç yorum yok: