14 Aralık 2010

Neuer ve Bayern.!



lan lan lan.. bu akusativlerden dativlerden hülasa almancadan çektiğimi ne siz sorun ne ben söyleyeyim. Dahası Münih'te geçirdim uzun yılları ve oranın aksanı olan 'bayeriş' de işin içerisine girince..

hos't mi.. derlerdi anlamazdım. benim duyduğum buydu.

..çok sonradan bu zar zor ayrımlayabildiğim kelimelerin toplamının "hast du mich verstanden" cümlesinin yuvarlanmış hali olduğunu anladım. Neyse ki Münih'in içerisinde değil de daha çok köylerinde bu aksan konuşulurdu ki çok sık başımız derde girmezdi. Moral bozucuydu çünkü.. Onca saat dil kursuna git ve sonra bayeriş konuşan iki insana denk gelip 'biz hiçbir şey öğrenememişiz abi' diyerek yıkıl..

Yukarıdaki ilk satır şu: " Bizim yeni bir kaleciye ihtiyacımız yok " Kelime oyunu da yapmışlar..(neuer=Yeni) Habe scho Kraft demek aslında genç yetenek olan kalecilerini işaret ederek "Wir haben schon Kraft" (Bizim zaten Kraft'ımız var)

Konuya dönersek Bayern taraftarı özellikle bugünlerde harika performanslar çıkaran Neuer'i istemiyor zira Neuer fanatik bir Schalke çocuğu.. Yönetim ise aslında sadece muhteşem kaleci olduğu için değil çok iyi verim aldıkları ve performansı kadar kaptanlığı, takıma kazanma hırsını aşılayan karakteri nedeniyle de çok büyük bir iz bırakan Kahn'ın ardılı olabileceğine inandıkları için de Neuer'i özellikle istiyor.. Schalke seneye Avrupa kupalarına katılamazsa giderim diyen Neuer'i tutabilecek midir göreceğiz..

Her şeye rağmen 'neuer gelirse ben giderim' diye haklı bir çıkış yapan genç kalecilerine taraftarın desteği hoşuma gitti.

3 yorum:

Protanopia dedi ki...

Abi Almancayı çok az biliyorum ama merak ettiğim Almanya'da geçen 5-6 yılın ardından düşünmeye gerek kalmadan doğru olarak kullanabiliyor musun bunları?

Ya da bu Almanlar bu artikelleri ingilizcedeki "the" gibi tek tipleştirmeyi düşünüyorlar mı? :)

Borges dedi ki...

Karamurat: Yok abi tüm mesele de o 'the'. İngilizce de çok basit ama almanca da 'artikel' denilen mevzu her şeyi farklılaştırıyor.. Çok uzun bu konu ama en temel fark ve zorluğu burada. Elbette Fransızca çok daha beter bu açıdan da..

Konuşur iken çok fazla yanlış yapıyorum ama yazarken değil..

Murat dedi ki...

Abi benim sorum konu dışı olacak. Ömer toprak en son' Türk Milli takımının beni izlemesiyle ilgilenmiyorum' gibi bir açıklama yapmıştı. Bu konuyla ilgili bir gelişme var mı? Bir de Ömer Toprak Türkiyeye üç büyüklere gelmeyi sizce kabul eder mi?