6 Ekim 2010

Erdal Keser..!



Erdal Keser'in söylemlerini daha önce de buraya aldık.. Fatih Demireli güzel bir röportaj gerçekleştirmiş ama bilmediğimiz bir şey söylemiyor. Yine Serdar Taşçı'nın öneminden dem vuruyor filan.. Biz bunları çok çok çok önce dile getirmiştik de zaten.. İlginç bir ayrıntı olarak 'tarafını' seçmiş adamların o taraf adına gol attığında sevinmeleri gerektiğini ve 'show' yapmamalarını söylüyor ki komik bu.. Adam Almanya'yi seçmiş ama Türkiye maçında başka hissediyor, olamaz mı ? Kaç kere Türkiye maçı oynayacak ki ? Podolski'nin Polonya karşısında sevinmemesini örnek vermiş, olmaması gerekir diyor ve samimi bulmuyor.. Ben buluyorum.. Herhangi bir ülkeye gol atmışçasına olmayacağını da düşünüyorum..

Tüm bunların dışında Erdal Keser bu göreve tekrardan döndü. Bir yıldır Almanya'da gurbetçileri kazandırma peşinde ve farkını ortaya koyar iken bence çok açık bir gerçeği de dile getiriyor. Barış Özbek'in Alman Federasyonuna olan isyanı sonrası şunları dile getiriyor.

Keser: Barış bugün şansı olsa hemen Türkiye için oynamak isteyecektir. Kardeşi Ufuk 16 yaşından beri bizde oynuyor, neden bizi seçti biliyor musunuz ? Çünkü ben onunla ilgilendim.

Serdar Taşçı'nın da Dünya Kupasının sonuna doğru neden Almanya'yı seçtiniz diye soran Kicker'e verdiği cevabı da hatırlayalım:

'Çünkü Löw benimle çok ilgilendi'

Toplamda Erdal Keser'in ortaya koyduğu içeriği beğendim ben.. Ömer Toprak en büyük hedeflerinden birisi ve alt yaş gruplarında milli takımlara kazandırıldığında işin büyük bir bölümünün halledildiğinin farkında..

4 yorum:

Osman dedi ki...

Erdal Keser'in farkli yapida bir adam oldugunun kaniti, bence 80lerde Bundesliga'da ciddi bir performans göstermesi.

Ki, 80lerin Bundesligasi bana göre kuvvetli bir ligti, ve orada Dortmund'un banko forvetiydi.

Bu yapida adamlar bana nedense güven veriyor, ve isinin ciddiyetinin farkinda. Umarim ilk görev dönemindeki verimi simdi de gösterir.

Ve bu röprtajda iyi olan sey, isimleri söylemesi, ve o isimleri istedigini belirtmesi. Ömer Toprak meselesinde iyi bir his var bende Türkiye icin.

alperensaylar dedi ki...

ömer toprak gelirse çok güzel olur, hatta diğerleri de gelse çok güzel olur ama birkaç maç kötü oynadıkları zaman maalesef yine bik bik bik ötmeye başlayacağız; servet niye yok, toraman'ın tecrübesi, gökhan'ın yüreği, sabri'nin isyanı, arda'nın tekniği vs. sorun bu oyunculara sabır gösterip gösterememekte, yoksa ömer gelmezse ahmet gelir yine almanya'dan. ama sabretmezsen, zaman tanımazsan beckenbauer'i getir birşey olmaz.

ayrıca almanya'daki gurbetçi oyunculara harcadığımız enerjiyi ciddi anlamda ülkemizde yetişen futbolculara da ayırsak daha güzel olur. o konuda enerji harcamayalım demiyorum ama sanki oyuncu yetiştirme konusunda hala pek dişe dokunur birşeyler yapmıyoruz gibi geliyor. almanya'nın 8-10 sene önce yaptığı gibi ciddi bir planlama içine girsek fena olmaz mı?

ömer toprak çok kıymetli bir oyuncu; mehmet ekici,ilkay ve diğerleri gibi ama ülkemizde yetiştireceğimiz ahmetler,mehmetler de en az onlar kadar değerli. bu konuyu da atlamayalım.

Unknown dedi ki...

Almanya Türk oyuncular için önemli bir havuz, bu bir gerçek. Erdal Keser de temelini oradan almış, işlerin nasıl yürüdüğünü bilen biri olarak görev için doğru isim. Ama bizim gurbetçi oyuncu havuzumuz Almanya'yla kısıtlı değil. Bilmediğim için soruyorum, Erdal Keser sadece Almanya'yla mı ilgileniyor yoksa, atıyorum, Fransa, Hollanda, Avusturya, İsviçre de onun yetki alanında mı?

Borges dedi ki...

barıs_gercekler: Almanya ile ilgileniyor ama 25 scout'un avrupa çapında tarama yaptığını belirtiyor. yani ben de tam emin değilim ama bakacağım bu sorunun cevabına..