12 Ağustos 2010

Arrigo Sacchi.!



Rinus Michels ile beraber gecen yüzyilin efsane olan iki büyük teknik adamindan birisi olan Sacchi'nin Milan günlerine dair röportajini okudum.. ilginc ayrintilar vardi. 90'li yillarin har vurup harman savuran ve fakat bunun karsiligi bir basari yakalayamayan Inter soruldugunda cevabi oldukca ilginc idi:

"..
Adriano Galliani, Milan'a geldigimde bana geldi ve "Düsün bi..Artik yeni oyuncular icin cok iyi paralar verebiliriz" dedi ve sasirdim, "hayir" dedim. Oyunculara ne kadar cok para verirsek taraftarlarin sabri o kadar az olur basari konusunda ve benim icin oyuncular ikinci planda kalir. Önemli olan klubün saglikli bir ekonomiye sahip olmasidir.. Bir insan sahip olmadigi parayi da vermemelidir."

Farkli antrenör tipolojileri söz konusu olsa da Magath benzerligi de mevcut...

- Futbolun devrimcisi konumundasiniz ama sizin idman metodunuzu oyuncular kabus olarak görüyorlardi ve hatta bu 1990 yilinda sizi isinizden etmisti cunku Van Basten dayanamayip yönetime cikip "Ya o ya ben" ultimatomu sonrasi ayrilmak durumunda kalmistiniz..

"Siz devrimlerin itiraz görmeden gerceklestigine sahit oldunuz mu ? Ben Italyada sürekli geride organize olmayi seven kitleyi önde kosmasini/olmasini sagladim"

Akabinde Güney Amerika ve bireysel futbol ile ilintili konudan tekrardan Magath gibi sürekli calismaya ve calismaya vurgu yapiyor. Bugün cok calisan o oyuncu grubunun da cok basarili teknik direktörler cikarttigini vurgular iken tekrardan önüne Van Basten örnegi konuluyor..

- ama Van Basten sizin o antrenman metotlarinizdan cok da memnun degildi

O zamanlar öyleydi belki ama bugün degil. Sonrasinda bana söyle dedi Van Basten: "Antrenör olarak calismaya basladigimda sizin bize yaptirdiklarinizin önemini kavramaya basladim" Zaman beni bir sekilde hakli cikarmistir..

Hiç yorum yok: