23 Kasım 2009

Skandal Haritasi.!



Iste bu ülkelerde cesitli bahis skandallari yasanmis. Inanin burada futbolun yarisi bu konu üzerine dönüyor artik. Tutup da türlü türlü ayrintilari da buraya koymayacagim.. Yok efendim bir sene icerisinde bir milyar euro bahis oynanmis almanya da.. yok gecen sene 300 milyon euro kar yapmis bwin filan felan..

Ama önemli olan sudur ki yayimlanan listeler icerisinde sike yapildigi belirtilen Türkiye liginden mac Ankaraspor-Bursaspor macidir. 4 Nisan 2009'da oynanmis. Ankaraspor'un iki farkli maglubiyetine 10 bin euro basmis birisi ve kazanci da 18 500 euro. Bence bu yeterli bir veri degil ama durum budur. Üst liglerden verilen 6 önemli manipüle edilmis macin bizi ilgilendiren kismi budur.

Bursaspor deplasmanda iki farkli galibiyet aliyor.. (0-2) Simdi düsünün, az biraz lige hakim bir futbolsever olarak gecen sene Bursaspor'un deplasmanda Ankarasporu iki farkli maglup edecegine 10 bin euro yatirir misiniz ?

Bir baska ayrinti da sudur ki sapina kardeslerin bir ortagi Türk.. Yakalanmis, Deniz C diye geciyor haber bültenlerinde.. Bir iki türkün de oldugu sapina kardesleri de iceren grubun organizatörü. Yoksa Galatasarayi dahi düzgün bir sekilde söyleyemen Sapina'nin Ankaraya gidip mac ayarlamasi pek olagan degildi zaten.. Iceriye atmislar bu güzel kardesi. 6 manipüle edilmis mac sonucundan 275 bin euro kazanmis Deniz C. Maclar da Isvicre,Belcika,Slovenya ve Türkiye'den.. 275 bin euro fena bir rakam degil ve fakat avukati aciklama yapiyor.. Bir saat konustum müvekilimle diyor ve her seyi aciklayacakmis dosyalar acildiginda.. yalniz önemle belirtiyor ki o kazandigindan cok kaybetmis. Misal bir seferde 70 bin euroluk kuponu gitmis..

Daha ne diyim buna ben ? Üzülelim mi simdi bu adamin yatan kuponlarina ?

Erman Toroglu'nun da belirttigi gibi asil kiyamet suclular tam olarak aciklandigi vakit Türkiye'nin uygulamasi gereken yaptirimin nasil olacagi konusunda kopacaktir.. Velhasil bugün baslayan bi yirmi-otuz yil bitmeyecektir zira bahis bu.. Ilk korner, ilk faul, ilk kirmizi kart.. biter mi bu sen söyle ?

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Büyük rakamlarda içinde mafya olunca ben daha bol sıfırlı rakamların olduğu veriler cıkar die tahmin ediyordum bu yakalananlar sadece buz dağının görünen kısmı mı acaba.

Gökdeniz Karadeniz gibi Türkiye liglerinin A kalite oyuncusu bu işlere karısıyor yada karıştırılıyorsa Anadoludan vasat futbolcuların bu işin içinde olması cok doğal.
Bahis oynamayalı yıllar oldu zaten batırdığım en yüksek miktarda 2 Tl olurdu ama oynayan arkadaslarım benim 1 ayda yediğim parayı 1 haftada kazanırdı ama ay sonu hepsi benden daha fakir olurdu.Kazanıpda doya ya yiyen varmı bu bahisten

Borges dedi ki...

Misal isvicre ikinci ligi Yverdon-Thun maci. Burada rakip takimin oyunculari bahis oynuyor, 4 farkli yenilgi olacagina dair. 15 bin euro'ya satiliyor mac.. Istenilen ise 4 farkli maglubiyet.. Üstelik oyuncular oynuyor diye geciyor. Mac 5-1 bitiyor. Adamlar 60 bin euro kazaniyorlar..

Yine ikinci lig.. gossau lucarno maci. 20 bin euro karsiligi oyunculari satin aliyorlar ve iki farkli maglubiyet isteniliyor kendi sahasinda. Mac 0-4 bitiyor, kazanc 149 bin euro.

Misal Charloi - Namur maci. Ilgincitr ki namur lu oyunculari bagliyorlar.. üc farkli maglubiyet isteniyor. oran düsük olmali ki 50 bin euro yatirmalarina ragmen 17.500 euro kazanc.

Namur bu sefer kendi sahasinda leuvon ile oynuyor. iki farkli yenilgi isteniyor, satiliyor mac. 0-2 de kaybediyorlar. 100 bin euro yatiriyorlar, 40 bin euro kazaniyorlar.

Deniz'in kaybetti dedigi 70 bin eurolu kupon ise hirvatistan birinci lig macinda.. zadar hadjluk Split maci. Zadar kendi sahasinda farkli maglubiyet alacak ki aliyor, 3-0 yeniliyor lakin diger maclarla kombinasyon var, diger macin birisi yatiriyor..

Simdi burada miktar degil oyuncularin satilisi ve ayni zamanda yatirilan miktarin oldukca garip skorlara olmasi sanirim..

bonaventure dedi ki...

skorlarda gariplik yok aslında. güçsüz olan takımın en önemli bir kaç oyuncusunu al. sonrası zaten kolay. oyuncular tek tek kzanıyor. belki adamlardan karşılığında para alıyor. belki diğer 2 maçı söylüyor mafya. al diyo bunlara yatır parayı sende kazan. skorlarda gayet mantıklı değil mi? sergenin chealse maçında bjk ye para yatırması değil. chealse ye para yatırması şike olurdu.

Borges dedi ki...

bonaventure: Simdi bir organize suc sebekesi yakalandi. Artik is sadece yatirilan bahislerin anormalligine kalmadi. Bu maclari veriyorsa önemli gazeteler ayni zamanda baska veriler de vardir elinde. Ayriyetten oyuncular daha cok para almistir.. Neredeyse kazancin dörtde birine ortak olmuslar benim gördügüm kadariyla.. Oyuncularin kendisi degil oynayan.. zira bu yasak hali hazirda.

Genelde zaten yenilecek olan takim buradan kendisine para kazanma yolunu insa etmis.. Neyse ki ankaraspor küme düsürldü ama o oyuncular kimlerdir, onlar da yakinda aciklanayacaktir bir sekilde. Su iceri atilanlar neler konusacak/konusmustur yakinda görecegiz...

Muratonovic dedi ki...

Simdi Bursa macinda 18bin Euro kazanmissa bu adam, Bursa'li ve Ankaraspor'lulara ne kadar vermis ki kendisine ne kalmis ? Paranin hepsini Ankaraspor'lu 2 futbolcu almis olsa (kaleci forvet diyelim, en kilit iki adam olarak) kisi basi 9bin ederki bu paraya futbolcular tenezzul eder mi ? Bu paraya bu organizasyon deger mi ? Burda bir gariplik var ?

Ama, bu bahis, Avrupa'nin 20 farkli yerinde oynandiysa o zaman gelir 18bin degil, 360bin olur ve isin rengi degisir.. O zaman da ama 200bin euro yatirilmis olmasi gerekir ki bu da iyi bir sermaye.. Herkes bu parayi ortaya koyamaz, koyarsa da 2 futbolcu degil 10 futbolcuyu baglamasi gerekir en azindan.. Bilemiorum, bence bir gariplik var bu iste.. en azindan rakamlarda..

kutay dedi ki...

söylenen herşeye katılırım,
ama geçen sene bursaspor'un ankaraspor'u 2-0 yenmesi çok da abes bir sonuç olmazdı.

Fabio Luciano dedi ki...

@tayfun

kumarda her zaman kasa kazanır abi.bu oyunda verdiğimden fazla kazanıyorum diyen adam ya yalan söylüyordur ya da bunlar gibi maçları bağlıyordur.

o para da emin ol öyle bir bitiyor ki anlamıyorsun nasıl gittiğini.misal ben bi keresinde bi kupon salladım 1 tl'ye 70 lira aldım.sabahına öğrenci kartım kırıldı bütün parayı oraya verdim.

kaşıntı diyorum bunun adına.bizim gibi "beyin" düzeyi düşük toplumlarda da kolay yoldan para kazanıp köşeyi dönme sevdası.

aslında o mesela 3. lig oyuncularını birazda anlıyorum.adamlar burada karın tokluğuna top oynuyor çoğu zaman para bile alamıyor.1 senede kazancağını 1 maçta kazanıyor ya da öyle istiyor.bu iş şurada bitiyor bana göre.şike rüşvet bu tarz ahlaksızlıkları önlemek için bu işi yapan adamların oradan gelecek paraya tenezzül etmemeleri için iyi paralar almaları lazım.bunu la liga premier lig topçusu yapmaz yapsa da binde bir.ama alt liglerde ben biliyorum.cayır cayır oynuyorlar.

etik metik hikaye buralarda.kumar zaten bu.şans işi.bunu bile adam gibi oynayamayanlar var.ben futbolu çok seven birisi olarak haftada 30-40 lira günde 3-5 atıyorum buna.maksat maç izlerken bir heyecan olsun.gece yastığa kafamı koyduğumda beni rahatsız etmeyen paralar.sigara içmem misal.bir nevi günde 1 paket sigara parası.

zevk olarak görmek lazım.ama millet işin bokunu çıkarmada usta.

varol döken dedi ki...

@fabio luciano
dediğin gibi bahis, maçı seyrettirme aracı olmalı... ben bir ara girmiştim, 100 tl ortalama ile oynuyordum, şaka gibi ama aldığım verdiğime denk ay sonu, ne kazanıyorsun ne kaybediyorsun, ilahi bir güç gibi... site kapandı sonra ben de bir daha bulaşmadım zor geliyor çünkü:)